המאמר נכתב בשיתוף עם אבישי קמינר- ינשוף קידום אתרים, ממומחי ה-SEO במוח כוורת.
איקומרס המוכר גם בשם מסחר מקוון, קיים כבר לא מעט שנים. רבים מבעלי העסקים ראו את הפוטנציאל הגלום בו בעוד אחרים העדיפו את שיטות המסחר המסורתיות של עסק פיזי ולא מקוון. ואז בשנת 2020 הגיעה הקורונה ושינתה את החוקים. הרבה מאוד עסקים ללא חנות וירטואלית, נפגעו כתוצאה מהסגרים. כפועל יוצא, חלה ירידה משמעותית בהכנסות, מה שפגע בכל אותם עסקים שלא היו באונליין.
הסיבות להצלחת חנויות איקומרס
משפט נדוש עד אז לגבי האינטרנט אמר: "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", וכך למעשה חשו אותם בעלי חנויות באופליין, ללא חנויות מקוונות. הקורונה לימדה בעלי עסקים רבים להבין כי עסקים מקוונים הם בעלי ערך מוסף אדיר הן ברמה הכלכלית והן ברמת הנראות והחשיפה לקהלים חדשים.
התובנות לא איחרו להגיע ועימן גם הפריחה והשגשוג של חנויות איקומרס בארץ ובעולם. מאז תחילת משבר הקורונה, ועד היום, ניתן לראות זינוק מרשים בתעשיית המסחר המקוון ועליה בכמות האיקומרס שנפתחות, על מנת למלא צרכים של בעלי עסקים שטרם נחשפו לשיטת המסחר המקוונת.
לפתע אנשים מגיעים לחנות המקוונת, מבצעים רכישות, משתפים את הרכישות ברשתות החברתיות, יוצרים אינטראקציה אמיתית גם ללא הגעה פיזית לחנות. הפדיון היומי שהיה עד כה נמוך, מתחיל לגדול לאט לאט. חלק מבעלי העסקים אף מסיבות כלכליות סגרו את החנות הפיזית מטעמים כלכליים ועברו רק למסחר מקוון, בעוד אחרים עשו זאת בצורה משולבת. אלה יתרונות משמעותיים ואולי הסיבה המרכזית לכך שאנשים עברו מעולם האופליין לעולם האונליין.
במאמר זה נציג בפניכם כיצד לקדם בצורה נבונה אתר איקומרס, על מה לשים דגש וממה להימנע. אז בואו נצא לדרך.
במה חשוב להתמקד בחנות איקומרס לצרכי קידום
מחקר מילות מפתח
אם יש נושא שהוא החשוב ביותר עבור כל אתר ואתר חנות בפרט הוא מחקר מילות מפתח. מה זה מחקר מילות מפתח? מדובר במחקר של מילים וביטויים המשקפים את הפעילות העסקית שלכם מא' ועד ת'. מחקר מילות מפתח מתמקד בכמה אספקטים חשובים:
1. מילות מפתח לחיזוק קטגוריות של מוצרים
2. מילות מפתח לחיזוק ש מוצר ספציפי
3. ביטויי כסף וכוונת רכישה
4. מונחי חיפוש שכוונת המשתמש היא חיפוש מידע- לבלוג
מחקר מילות מפתח היה ועודנו הבסיס עבור כל אתר אינטרנט באשר הוא. אנחנו חייבים לבצע מחקר מקיף על מנת לזהות את נפחי החיפוש, כוונת המשתמש ולנצל את המידע הזה לטובתנו.
מחקר מילות מפתח מקיף מסייע לנו להבין את רמת הפוטנציאל הטמון בעסק וכמו כן רמת הכדאיות שלו.
אם למשל החנות שלנו מוכרת מטריות, ברור לנו שהמונח מטריה שיש לו בממוצע 3700 חיפושים חודשיים הנו ביטוי מאוד עונתי המשקף חיפושים בעיקר בין דצמבר למרץ במדינת ישראל.
אנחנו מבינים כי הביטוי הוא ביטוי רחב וכללי כך שסביר להניח שלא יסייע בביצוע של רכישה מכיוון שמדובר בביטוי קצר שעיקרו חיפוש מידע כללי.
לעומת זאת, אם נתבונן על ביטוי כמו מטריות שקופות לילדים שיש לו 170 חיפושים חודשיים בממוצע, אנחנו מבינים שכאן כבר יש כוונת משתמש גדולה יותר. הגולש מחפש מידע ספציפי על מטריות שהן גם שקופות וגם לילדים. ביטוי כזה הוא הרבה פחות גנרי והרבה יותר מכוון רכישה.
מטרת המחקר לסייע לנו בהבנת כוונת המשתמש ושימוש יעיל שלו בתוכן שאנחנו מציגים בדפי הקטגוריה, במוצרים וכמובן בבלוג שלנו.
ניטור ומעקב אחרי מילות מפתח
על מנת שנוכל לראות התקדמות כלשהי, ולאחר שיש בידינו מחקר מילות מפתח מסודר, חשוב מאוד לבחור מילות מפתח חשובות ולהתחיל מעקב סדיר ותדיר אחריהן. ישנם לא מעט כלים שעושים זאת ובעזרתם ניתן להבין כיצד התוכן והדף שדורג מתקדמים ברמה החודשית בקידום של הביטוי. כלים טובים לכך יכולים להיות זפו, רנק ריינג'ר, סמראש או ahrefs. לכל תוכנה יש עלות שונה והיא מתאימה לניטור ומעקב אך- חשוב לציין גם יותר מתאימה לצרכיו של מקדם אתרים מקצועי. רוצים משהו חינמי אך טיפה יותר מסורבל? אין בעיה, חברו את האתר שלכם לגוגל סרץ' קונסול (כלי מנהל האתרים) ובאמצעותו תוכלו לקבל מידע אמין על הדירוג הממוצע של כל ביטוי שהחנות המקוונת שלכם מדורגת עליו.
ביטויים ממירים
ביטויים ממירים או ביטויי כסף, הם מילות המפתח שהגולש ממש שולף את כרטיס האשראי שלו ומוכן כבר לבצע רכישה. אלה יהיו ביטויים או מילות מפתח להן נוספת המילה מחיר, עלות וכדומה. נשתמש בדוגמה שהצגנו למעלה ולצורך ההמחשה מי שמחפש את הביטוי מטריות שקופות לילדים מחיר- הוא ביטוי ממיר שבו הגולש כבר בשל לבצע רכישה של המוצר.
ביטויים ממירים הם ממש "זהב טהור" למי שמבין את כוונת המשתמש ולא סתם בונה מחקר בשביל המחקר, אלא ממש מבין כיצד עובד הראש של הגולש באמצעות מנוע החיפוש.
מחקר רציני גם יוכל להציג לנו את הנתונים הללו ומקדם מקצועי ימליץ לנו לנסות ולטרגט ביטויי כסף ופחות לרוץ על ביטויים כלליים שאינם אפקטיביים עבור החנות (מכיוון שרוב הסיכויים הגולש יכנס, אולי יקרא שניה או שתיים ויצא בחזרה לגוגל- מה שפוגע בזמן השהיה באתר ובבאונס רייט שלנו שהיא הקפיצה מהאתר בחזרה לתוצאות החיפוש).
זיהוי ניצחונות מהירים
הרבה מאוד פעמים, במיוחד באתרים ותיקים שלא התחילו קידום, ניתן לבצע מחקר ראשוני ובעקבותיו לאתר ניצחונות מהירים שיסייעו בקידום אתר החנות. לדוגמה, הרבה פעמים הטייטל של הדף כתוב לא נכון, מילות המפתח החשובות מופיעות בסיום במקום בהתחלה, ועוד טעויות נפוצות של אי קידום או חוסר תשומת לב לפרטים. הוצאת דוח ניצחונות מהירים מסייע לנו לאתר את נקודות התורפה ולהפוך אותן למקור להעצמת האתר. כל זאת יחסית בקלות ובמינימום מאמץ
זה יכול בוא לידי ביטוי בשינוי טייטל, טיפול נכון בדיסקריפשן שכולל את מילת המפתח והנעה לפעולה, שינויים במבנה המאמר ולפעמים בהוספה של מילות מפתח נכונות המתאימות לדירוג של הדף. מינימום מאמץ, ומקסימום תוצאות בפרק זמן יחסית קצר.
ביטויי זנב ארוך
מהם ביטויי זנב ארוך
ביטויי זנב ארוך הם מילות מפתח המורכבות מ3 מילים ויותר. ביטויים אלה ככל שהם ארוכים יותר, כך גדל הזנב של מילות המפתח. מילות מפתח אלה הן עם נפחי חיפוש נמוכים מידי חודש, אך ראוי לציין כי גם התחרות על ביטויי זנב ארוך היא נמוכה ולכן הרבה יותר קל לדרג מילת מפתח שהיא ביטוי זנב ארוך, מאשר מילת מפתח בת מילה אחת או שתי מילים עם נפחי חיפוש בינוניים או גבוהים ( בין 500-1000 חיפושים חודשיים ומעלה).
כיצד ביטויים אלה מועילים לקידום האורגני
למעשה, ככל שביטוי או מילת מפתח ארוכים יותר, כך הם מדויקים יותר. ככל שהם ארוכים יותר יש עליהם פחות תחרות ויותר קל להגיע לעשיריה הראשונה בגוגל, גם אם מדובר רק על 10 חיפושים. מבחינת הקידום האורגני מדובר בנכס אמיתי מכיוון שניתן תוך חודש עד חודשיים להתחיל להביא תנועה אורגנית ללא תשלום לאתר האיקומרס.
סיבות לטירגוט ביטויי זנב ארוך
אם הבנו עד כה את היתרון של כמעט אפס תחרות על ביטוי, הרי שביטויי זנב ארוך מעניקים לנו עוד 2 בונוסים. מכיוון שהביטוי הנו זנב ארוך, תוך פרק זמן קצר נוכל ליהנות מתנועה אורגנית אמיתית לאתר האיקומרס. בנוסף, יש סבירות גבוהה מאוד מצד הגולש לביצוע רכישה. זכרו- ככל שהביטוי ארוך יותר הוא ממוקד יותר ולמעשה מוכוון רכישה. אז יש לנו 2 נקודות בונוס לטובתנו בבחירה מושכלת שכזו.
נקודות נוספות שיש להתייחס אליהן בקידום אתר איקומרס
ישנן 2 נקודות נוספות שהן קריטיות וחשובות כאשר רוצים לבצע קידום אורגנית לחנות איקומרס ועליהם נרחיב מיד: 1. חוויית הרכישה 2. התוכן בדף
חוויית רכישה
בשנת 2021 גוגל התחילו בעדכון שמטרתו לבחון את חווית המשתמש וכוללת בתוכה גם את חוויית הרכישה. המשמעות היא שעלינו לספק כמה נתונים חשובים שיסייעו ולא יקשו על הגולש בביצוע רכישה בחנות המקוונת. להלן כמה נקודות חשובות המתייחסות לנושא זה:
1. מהירות טעינת האתר. ככל שהאתר מהיר ועולה מהר יותר, כך הוא מקבל תיעדוף מבחינת גוגל. אחד האתגרים של בעלי אתרים מאז אפריל 2021 היא לשפר כמה שיותר את מהירות הטעינה של האתר. למה? חוויית משתמש- הגולש לא אוהב לחכות. האתר לא עלה מספיק מהר, הוא קופץ למתחרה בתוצאה הבאה. ככלל מהירות הטעינה משפיעה גם על דירוג מילות המפתח, כך שחשוב שאם יש לנו חנות איקומרס שהאתר יעלה ומהר (רצוי בפחות משניה).
2. התאמה למובייל (ניידים)- בשנים האחרונות ניתן לראות עליה משמעותית בכמות התנועה המגיעה ממכשירים ניידים. המשמעות לכך היא פשוטה- כל אתר חייב להיות ריספונסיבי ומותאם למובייל דסקטופ וטאבלט. חוויית המשתמש היא סופר קריטית וחייבת להעניק לגולש חוויה קלה ופשוטה ולעשות לו חיים קלים. כל אלה מסייעים לנו גם בהמשך בתהליך הרכישה מהאתר.
3. עיצוב ניווט וקלות השימוש באתר- פרמטרים אלה הם מהותיים. כאשר יש לנו חנות מקוונת, חייבת להיות הלימה בין עיצוב האתר למה שנמכר בו. העיצוב חייב להיות חכם ומותאם היטב כמו כפפה לנושא ולא סתם פלטת צבעים צבעונית ולא אחידה המעניקה מסר מבלבל. בנוסף, חשוב שיהיה תפריט ניווט פשוט קל ואינטואיטיבי ושימוש בפירורי לחם ( ברדקראמבס) שיסייעו לגולש בניווט באתר- בין אם זה בדסקטופ, במובייל או בטאבלט. יש תמיד לחשוב על הגולש ולהקל על חייו עד כמה שניתן, על מנת להגיע לאחוזי המרה ורכישה גבוהים
4. שימוש חכם בזיכרון המטמון- הרבה בעלי אתרים לא יודעים זאת, אבל שימוש חכם בזיכרון המטמון (קאש) יכול לסייע בהפחתת מהירות הטעינה והצגה מהירה של האתר. שוב נושא זה מתחבר למהירות הטעינה ועל תיעדוף של נתונים שלמשל מופיעים בדסקטופ אבל לא צריכים להופיע במובייל וגוזלים זמן ומשאבים מיותרים ומאיטים את האתר.
תוכן
יש משפט לעוס ואולי קצת בנלי שאומר "התוכן הוא המלך". אז דעו לכם שהמשפט הזה ממש נכון. מניסיון של לא מעט שנים ועבודה עם אתרי איקומרס בינוניים וגם גדולים התוכן תמיד מנצח! חשוב לזכור כי תוכן איכותי מכניס יותר תנועה ולבסוף גם יותר כסף כאשר מטרגטים מילות מפתח בצורה חכמה ונכונה.
מוצרים קטגוריות ובלוג
כאשר רוצים לקדם קטגוריה, או מוצר, חייבים שיהיה בהם תוכן ולא שיעמדו ריקים מתוכן ורק עם מוצרים או קטגוריות מוצרים. כשמתבוננים קדימה מבינים כי גם הענקים המדורגים גבוה במנוע החיפוש שאין להם תוכן, יכולים לבסוף לרדת בדירוג. החוכמה היא להיות יותר טובים מהמתחרים ולעשות כמה שפחות טעויות בתוכן המוצג בכל דף או קטגוריה.
הבלוג מטרתו להעניק לגולשים ערך מוסף לגבי הפעילות העסקית שלנו, נקודות נוספות, רעיונות, קריאייטיב ובכלל להראות ולהציג את המומחיות שלנו- כל זאת תוך יצירת קישורים פנימיים באמצעות מילות המפתח החשובות שלנו המפנות לדפים המדורגים החשובים (קטגוריה\מוצר).
המשמעות של המרות מקידום אורגני
המרות מקידום אורגני הן ממש אוצר. מדוע? מכיוון שהקידום האורגני בשל היותו מאוד חד וממוקד, מסייע לנו להביא קהל יעד איכותי. המרות מקידום אורגני לדוגמה באתרי תדמית או אתרים מכירתיים שאינם איקומרס מביאה המרות הרבה יותר חדות ועם אחוזי המרה וגירה גבוהים יותר מאשר כל קמפיין ממומן שתבצעו. יש לזה השלכות גם בחנות איקומרס. כלומר, עבודה נכונה בקידום אתר איקומרס יכולה להביא גם תנועה איכותית וגם להגדיל את אחוזי ההמרה באתר.
תוצאות לטווח ארוך
קידום אורגני משמעו תוצאות לטווח הארוך. כלומר לאחר שמתברגים ומתבססים בטופ על ביטוי או מילת מפתח, שלא כמו בקידום ממומן, התוצאות נשמרות גם אם הפסקנו לבצע קידום. יש לזה השלכות אדירות לטווח הארוך, ואך ניתן לראות זאת כהשקעה לטווח ארוך. לכן, יתרון זה הוא אחד החשובים ביותר בקידום אורגני של חנויות איקומרס.
שיפור יחס המרה בקמפיינים ממומנים
הרבה פעמים בעלי אתרים ובצדק, מבצעים קידום אורגני וממומן במקביל. יש לכך סיבה ממש טובה ומוצדקת. מצד אחד הממומן דואג להכניס כסף -על כל שקל השקעה לקבל 3-10 שקלים כלומר כסף מידי. מצד שני, הקידום האורגני מעבר לשיפור דירוג מילות המפתח יכול לתמוך ולסייע לקידום הממומן ואף לשפר את ציון האיכות של המודעות ולהפחית בצורה משמעותית את עלות ההקלקה על המודעה. מניסיון אציין כי יצא לי לא מעט פעמים לשפר אחוזי המרה באמצעות קידום אורגני, על דפים מטורגטים לממומן.
סיכום
במאמר זה הצגנו עבורכם מספר רב של דגשים חשובים על קידום אתר איקומרס. יישומם יכול להיות הבדל משמעותי בין הצלחה גדולה לבין תוצאות דלות. לכן, מומלץ לעבור על כל הסעיפים, בטרם תתחילו בתהליך הקידום האורגני של החנות המקוונת שלכם.
שנתאים לך בונה לחנות האונליין שלך? כאן לוחצים להתאמה!
היה מעניין? מי עוד רוצה לדעת את זה? שתפו:
Comments