top of page

בניית אתר וורדפרס בעברית בעצמך - המדריך השלם

ואם היינו מספרים לכם שאתם יכולים לבנות אתר משלכם... גם אם אתם קלולס לגמרי? במאמר הבא תקבלו את כל הכלים החשובים ביותר, כדי שתוכלו, גם אתם, לבנות את האתר או הבלוג שלכם בעצמכם במערכת וורדפרס. לא צריך ידע קודם!

נסביר במאמר -

  • רגע לפני: מה אתם צריכים לדעת ולעשות רגע לפני שאתם מתחילים לבנות אתר בפועל, מבחינה טכנית. אחסון, דומיין, - לא להיבהל, תבינו הכל בקלות!

  • המהות של וורדפרס: בניית אתר בחינם, עם כל התוספות

  • איך מעצבים אתר וורדפרס: על תבנית מוכנה ללא צורך בידע מוקדם בתכנות, בניית אתרים ו/או עיצוב גרפי.

בנית אתר וורדפרס בעברית בעצמך - ובקלות
לבנות אתר עם המדריך שלנו? משחק ילדים

המדריך נכתב על ידי הילה, כותבת תוכן מקצועית - שעברה את הדרך הזו בפעם הראשונה לבד. הוא מיועד לבעלי עסקים כמוה, ללא רקע מקצועי בתחום, שרוצים לקפוץ למים בפעם הראשונה ולבנות לעצמם אתר או בלוג בפשטות.

ובסוף המדריך - תוכלו לבנות אתר שאף אחד לא היה מנחש שלא שילמתם כדי לבנות. מוכנים?


 

איך בונים אתר וורדפרס לבד - החלק הטכני

אחסון אתר וורדפרס - מה זה בכלל?

לפני שאתם בונים אתר וורדפרס או בלוג אתם צריכים 'בית' - מקום פיזי שהאתר שלכם יגור בו, שכל המידע יאוחסן עליו ושממנו האינטרנט ימשוך את המידע בכל פעם שמישהו ירצה לראות אותו.

למקום הפיזי הזה קוראים שרת. אז איך משיגים שרת? פשוט. בוחרים חברה שמעניקה שירותי אחסון אתרים, כמו השכרת דירה (; על האחסון הזה תשלמו שכירות חודשית של כמה עשרות שקלים - גג.

כתבו עכשיו "אחסון אתרים" בגוגל, ותקבלו מ-א-ו-ת תוצאות. ואז... צריך לבחור.



בחירת חברת אחסון לאתר הוורדפרס שלכם

איך תבחרו חברת אחסון שרתים לאתר הוורדפרס שלכם? לפי הנקודות הבאות:

  1. מהירות גלישה / טעינה חשוב מאוד שהאתר שלכם ייטען מהר. זה חשוב גם לכם, גם ללקוחות שלכם ולא פחות חשוב- לגוגל. גוגל יאהב ויקדם אתכם גבוה הרבה יותר אם תזוזו מהר. איך יודעים מהי מהירות הגלישה בחברה? - ביקורות: בדקו ביקורות בגוגל ואם יש, כדאי גם ברשתות החברתיות, בקבוצות ייעודיות וכד'. - שאלו את החברה אילו אתרים גדולים מתאחסנים אצלה ובידקו בעצמכם! חשוב לבדוק גם במחשב וגם במובייל. - ואם אתם מגיעים עם קצת יותר, הנה שני כלי בדיקת מהירות טובים: הכלי של גוגל , הכלי של פינגדום

  2. גיבוי ודאו שלחברת האחסון יש גיבויים מצויינים - אתם לא רוצים שתקלה אחת תגרום לכם לאבד את כל התוכן שלכם בשניה גורלית אחת (דרמה זה כאן). איך? - שוב- בדקו ביקורות. חפשו את החברה בגוגל, וראו אם היו עליה כתבות (על הגרועות ביותר היו). והמלצה שלנו - דאגו שיהיה לכם גם גיבוי משלכם, לכל מקרה (ואנחנו לא פולנים).

  3. שירות לקוחות המלצה מניסיון אישי כואב? בחרו חברת אחסון בה יעניקו לכם שירות בשפה שאתם מבינים מצויין. ואם אתם אנשי טלפון ולא מייל - ודאו שקיימת גם אפשרות לשיחת שירות טלפונית מלבד התכתבות. תופתעו לגלות בכמה אין! אתם לא רוצים לבזבז שעה על התכתבות ובשפה שאתם סמי מבינים כשאתם בעלי אתר חדש ויש לכם רק שאלה קטנה. הזמן שלכם שווה לכם כסף.


התקנת וורדפרס - לבד, או בעזרת חברת השרתים?

חברת השירותים מציעה לחסוך לכם זמן וכסף ולהתקין לכם את וורדפרס על גבי השרת, והיא גם מסדרת לכם דומיין חינם לשנה?

נשמע אחלה דיל, עם זאת, קחו בחשבון זוג נקודות חשובות:

  1. דומיין - קחו רק מחברת דומיינים. עוד רגע ההסבר המלא, בחלק על הדומיין.

  2. התקנת וורדפרס - ברגע שחברת האחסון מתקינה עבורכם את מערכת wordpress , שירות הלקוחות שלכם יהיה מול חברת השרתים בלבד.

איפה זה יכול להוות מכשול? לרוב - זה לא. אבל אם Wordpress מבצעת עדכוני מערכת וחלילה יהיו תקלות בעדכון והאתר שלכם יתחיל להשתגע… אתם תפנו לחברת השרתים והם בהחלט ינסו לעזור לכם ככל יכולתם, עם זאת, ייקח להם זמן לעלות על שורש התקלה. ואם התקנתם את וורדפרס באופן נפרד ואתם בקשר ישיר איתם - תקבלו עזרה ישירות מוורדפרס. ולשאלה שרצה לכם ממש עכשיו בראש - כל עוד אתם לא לקוחות של Wordpress באופן ישיר, אלא רק דרך חברת השרתים, לא תוכלו לפנות אליהם לקבלת שירות.

המלצתנו – אם אתם חוששים מהתעסקות טכנית (קטנה למדי) ופניה באנגלית לוורדפרס, תנו לחברת האחסון להתקין עבורכם את Wordpress. אם אתם לא חוששים - התקינו את Wordpress בעצמכם על גבי שרתי האחסון. ההוראות פשוטות באתר של וורדפרס, והשליטה המלאה תהיה בידיים שלכם. לנצח.

דומיין לאתר

מה זה בכלל?

דומיין (Domain) – הוא בעצם הכתובת שלכם. החלק שמופיע בשורת הכתובת, כמו הכתובת המופיעה כאן למעלה, hivemind.co.il? כזאת, רק אחרת, שלכם (:

אז אחרי שיש לכם 'בית' לאחסון האתר, תצטרכו לבחור לו כתובת - שם שאתם תבחרו, ושהוא ייחודי רק לאתר שלכם.

איך בודקים אם אף אחד אחר עוד לא השתמש בשם הזה לאתר שלו? אפשר בכל מערכת יצירת דומיינים. למשל, ב Go Daddy הפופולארית (אנחנו סתם מחבבים אותם, אנחנו לא מרוויחים כלום מהההפניה אליהם). שם תוכלו להכניס כל שם שתחשבו עליו, ולראות האם הוא תפוס או פנוי. וברגע שתבחרו - הכתובת היא בלעדית שלכם… אחרי שתרכשו אותה, בסכום של כמה עשרות שקלים לשנה.


איך רוכשים דומיין לאתר?

פשוט. מוצאים בגוגל מערכת דומיינים אמינה, מחפשים את הדומיין שאתר רוצים - ולוחצים על "רכישה"! איך יודעים שהיא אמינה? שוב, בדקו ביקורות וחפשו אותה בגוגל, לראות אם קופצות התראות או כתבות מיוחדות.


אישית, כאן במוח כוורת יש לנו ניסיון מצוין עם Go Daddy הבינלאומית. לא, ברצינות, אין לנו מניות ואנחנו לא מקבלים כסף על ההפניה... אנחנו פשוט מחבבים אותה.

דומיין לאתר או לבלוג - לבד או דרך וורדפרס / חברת השרתים?

גם חברת השרתים וגם וורדפרס עשויים להציע לכם "דומיין חינם לשנה!". מפתה, נכון? א-ב-ל… אם תקבלו דומיין בחינם מחברת אחסון השרתים, כנראה שבשנה השניה תשלמו סכום יקר. ואם תרצו להעביר את האתר שלכם מוורדפרס לפלטפורמה אחרת, תצטרכו להמשיך לשלם לוורדפרס רק על הדומיין ולשלם לוורדפרס רק על דומיין זה פשוט יקר יותר. המלצתנו החמימה אליכם- קנו דומיין מחברת דומיינים מההתחלה.


 

המהות של וורדפרס: בניית אתר בחינם, עם כל התוספות שבעולם


לוורדפרס כמה יתרונות מהותיים:

1. אפשר לבנות אתר בחינם בוורדפרס. וגם במערכות המשודרגות שלה (סקירה מיד!), העלות נמוכה.

2. מערכת וורדפרס היא מערכת פתוחה, כלומר - כל בונה אתרים בעולם יכול לבנות עבורה תוספים עם כל כלי שרק תחשבו עליו, וגם כאלה שלא. עוד רגע - כן, ניחשתם - נסביר קצת יותר. והיא גם ידידותית למשתמש, עם ובלי כל התוספים האלה.

3. יש המון המון תבניות מוכנות מראש לאתרים. מכירים תבניות למצגות? כאלה, רק לאתר. כך שאפשר לבנות מהר ובקלות, לפי מגוון עצום של תבניות. החלק האחרון במאמר מוקדש להן!


וורדפרס בחינם - או עם גרסה משודרגת בתשלום?

מתלבטים בין גרסת וורדפרס בחינם, הגרסה הבסיסית (Personal) וגרסת הפרימיום?

וורדפרס בחינם נהדרת להתחלה, ולבניה הראשונית לפני שאתם מפרסמים את האתר, אבל החיסרון הכואב שלה הוא… שאי אפשר לבחור דומיין משלכם. היא גם מוגבלת ברמת התמיכה מוורדפרס, ויש בה פרסומות.

בניית אתר וורדפרס בלגו

עיינו בפונקציות השונות בטבלת ההשוואה שקיימת במערכת וורדפרס ושימו לב שגרסת ה- Personal מאוד בסיסית.

הדבר המהותי ביותר שחסר בה הוא האפשרות להתקין גוגל אנליטיקס. אם חשוב לכם (חשוב, חשוב - סמכו עלינו) להבין את התנועה שמגיעה לאתר שלכם - כמה אנשים נכנסו לאתר ובמשך כמה זמן שהו באתר, מאיזה מקור הגיעו לאתר (גוגל, פייסבוק), מה עובד ומה פחות, אתם בהחלט רוצים שתהיה לכם את הפונקציה הזו פתוחה.

השני - תשלום דרך PayPal. אנשים רבים בוחרים לרכוש ברשת דרך פייפאל בלבד. לכן אם אתם מוכרים שירותים באתר או בבלוג, רצוי שתהיה אפשרות תשלום דרך PayPal.

האפשרויות הן:

  1. בחירה בגרסת פרימיום - היא מאפשרת בעצמה תשלום דרך פייפאל.

  2. התקנת תוסף נפרד לתשלום דרך פייפאל - שימו לב שהוא כנראה יהיה יקר יותר משדרוג לגרסת פרימיום.

  3. התקנת תוסף סליקה שמאפשר גם קבלת אשראי (באמצעות חברת סליקת אשראי ישראלית, כמו משולם, טרנזילה, ישראכרט וחברותיהן), והוא כבר יכלול תשלום דרך פייפאל.

אם אתם מקבלים תשלום - הרבה, הרבה יותר חשוב לדעת מה עובד ומה לא, ואז הטמעת אנליטיקס של גוגל היא ממש חובה.

לסיכום:

אם אתם בונים בלוג או אתר קטן בחינם בשביל ההנאה - Personal ואפילו הגרסה החינמית מתאימים.

אם יש לכם עסק, או שאתם עובדים בעסק, ואתם רוצים לדעת מה עובד - לכו ישר על Premium. היא לא כל כך יקרה.


כוח העל של וורדפרס: התוספים

הכוח החשוב של מערכת Wordpress הוא שהיא מערכת קוד פתוח, וזה אומר - שתוכלו להוסיף כל פונקציה שעולה לכם בדמיון. איפשהו בעולם כבר רצו אותה פונקציה ויצרו אותה, כך שניתן למצוא תוסף לכל פעולה שתרצו שתהיה קיימת באתר שלכם.


תוסף הוצאת חשבוניות, תוסף הרשמה לאירועים שלכם, תוסף קביעת פגישות ביומן שלכם, תוסף סליקה באשראי, תוסף SEO (קידום בגוגל) - כל מה שתרצו כבר קיים בשוק התוספים שלה. פשוט נכנסים לשוק התוספים, מחפשים מה אתם רוצים לעשות, מוודאים שיש ביקורות טובות… ומתקינים בכמה קליקים. זהו.


 

לבנות אתר בלי לדעת עיצוב: תבניות


אז יש לכם שרת אחסון, דומיין והתקנתם- Wordpress. מה עכשיו?

אם אתם לא מתכנתים, אין לכם ידע בבניית אתרים או עיצוב גרפי ולא למדתם את תוכנת אלמנטור, ישנן תבניות מוכנות המתאימות לוורדפרס ובעברית כך שתוכלו בקלות להתקין ולהתחיל לעבוד עליה.


איך תבחרו תבנית לאתר הוורדפרס שלכם ומה חשוב שתדעו?

קיימים לא מעט אתרים בהם תוכלו למצוא תבניות בסיסיות וחינמיות לוורדפרס וגם תבניות פרימיום בתשלום. בכולם תוכלו לחפש לפי סוג האתר - בלוג? אתר מכירה? אתר מגזיני? אתר תדמית?. ואם אתם רוצים תבנית שתעבוד טוב בעברית, הוסיפו את המושג RTL (מימין לשמאל, Right To Left).

כמה נקודות חשובות לבחירת התבנית:

  1. תוכלו לפתוח הדגמה לנראות התבנית בפועל. לפעמים הדגמה של תבניות חינמיות תיראה מונוכרומטית בהשוואה להדגמה של תבניות פרימיום (בתשלום כמובן) שתהיה כמובן צבעונית ויפהפיה… אל תשכחו שאתם יכולים להוסיף איזו תמונה שתרצו, והיא תשדרג את הנראות!

  2. שימו לב שהתבנית שאתם בוחנים מכילה את הפונקציות המרכזיות שאתם צריכים ורוצים, כדי שלא תצטרכו להתקין המון תוספים. למשל, החליטו אם אתם מעוניינים לפתוח בלוג בתוך האתר שלכם ובחרו תבנית שקיימת בה האופציה הזו מלכתחילה. עשו לעצמכם חיים קלילים.

  3. ודאו שהיא מתעדכנת באופן אוטומטי לפי העדכונים של Wordpress.

  4. בדקו ביקורות (כמו תמיד…). לרוב התבניות אין הרבה ביקורות שליליות - אם אתם רואים כאלה, התרחקו.

איך מתקינים את התבנית באתר?

אז הגיע הרגע - בניתם אתר וורדפרס ועכשיו מצאתם תבנית שמוצאת חן בעיניכם, הללויה! הורידו אותה מאתר התבניות - היא תגיע כקובץ zip, קובץ דחוס. היכנסו לאתר שלכם, לממשק הניהול - ומיד תראו שיש שם אפשרות להתקין תבנית. התקינו אותה (מומלץ להתקין כקובץ zip, זהו קובץ מכווץ שפשוט ומהיר להתקין. זהו! הגיע הזמן למלא את האתר שלכם בתוכן.

כדאי מאוד לתכנן את החלק הזה מראש, מה שנקרא "אפיון האתר" בשפה המקצועית.

אילו עמודים אתם צריכים באתר? דף ראשי, דף אודות, דף צרו קשר, בלוג… מה עוד? שירותים / מוצרים? הזמנת פגישות או הרשמה לאירועים? תכננו מראש, זה יקל עליכם מאוד!

התבנית מגיעה עם עמודים מוכנים כגון: דף בית, אודות וכד' ויהיה ניתן לראותם בתפריט, תוכלו לערוך גם את עמודי האב וגם את תתי העמודים הקיימים ואם תרצו ליצור דפים נוספים, בחרו עמוד קיים המתאים באופיו לדף הבא שתרצו ליצור ושכפלו אותו. תוכלו כמובן לשנות רקע, תמונות וטקסט, רק וודאו שמבנה הדפים שלכם עקבי, שמרו על שפה עיצובית אחידה.



מהי שפה אחידה באתר או בלוג וורדפרס?

שפה עיצובית היא השימוש בפלטת צבעים, פונט (סוג כתב) ובחירת סוגי תמונות שבעצם יעניקו תחושה אחידה לאתר שלכם.

שפה טקסטואלית היא בחירת רמת המשלב, שימוש בביטויים מקצועיים או כאלה שמתאימים לקהל הרחב, שימוש בהומור או בטקסטים יותר יבשים ומקצועיים, טקסטים ארוכים או קצרים וקולעים, זה הגוון האישי והייחודי שלכם, זה בעצם סוג של מיתוג, כך הקהל שלכם יזהה אתכם.


טיפ חמוד מאיתנו על קידום המיקום בגוגל (SEO) של אתר הוורדפרס שלכם - גוגל אוהב לקדם אתרים עם "בשר", הרבה תוכן טוב ומקורי שלא העתקתם מאיזה מאמר שכבר רץ ברשת. זהו, נגמר. תחדשו, תהנו וקדימה לעבודה (:


רוצים לקבוע שיחת ייעוץ על האתר העסקי שלכם? לחצו כאן, זה בחינם. ו... בטח יש לך חבר/ה שרוצה לדעת איך בונים אתר. נכון? שתפו:

Comments


bottom of page