כל עסק נתקל ברגע שהוא עומד לעבוד עם איש מקצוע חדש, ולא לגמרי בטוח מה לשאול - ואיך להחליט: האם זה האחד שיצעד איתי לעד? (טוב, נסחפנו, אבל העיקרון ברור).
בדיוק בשביל הזמנים האלה ייסדנו פינה: שאלות שלא חשבתם לשאול את אשת/איש הדיגיטל שלכם וכדאי.
מניסיון.
זה מה שאנחנו עושים בחיים, כן?
והשאלה השניה: שאלת ההצלחה.
כן, כמובן שכולם יודעים שחשוב למדוד הצלחה, וצריך לשאול על זה. אבל איך? ומה?
כמעט כל עסק שואל שאלות בסגנון "כמה לקוחות הקמפיין הזה יביא?" או ”כמה צריך להשקיע בדף נחיתה כדי שיביא יותר לידים?“.
והתשובה כמעט תמיד לא תמצא חן בעיני השואל... וגם תגרום למקצוענ/ית שממול להתחיל להתפתל.
פשוט כי אלו שאלות שאין, ולא יכולה להיות עליהן, תשובה ברורה.
דווקא המקצוענים המנוסים ביותר יסתכלו לכם בעיניים ויגידו -
”אי אפשר לדעת מראש. אפשר להעריך טווח, או להתחיל בקטן ולהגדיל תקציב לפי התוצאות, אבל לדעת בדיוק? אי אפשר“.
ומי שמוכר לכם שק של הבטחות ברורות ובטוחות...
בסבירות גבוהה לא באמת מסוגל לעמוד בהן.
מצד שני, אי אפשר לצפות מאף בעל עסק שישקיע כסף בשיווק דיגיטלי בלי להבין מה תהיה התוצאה של ההשקעה, נכון?
אז מה כן?
השאלה הכי טובה שאפשר להעלות - ואני בכוונה לא משתמשת במילה לשאול - היא:
”איך נמדוד הצלחות במהלך הזה?“
וכמו כל השאלות הטובות, היא מופנית גם למקצוענ/ית הדיגיטל - וגם לעסק.
והיא מתחלקת לשניים:
1. איך נמדוד תוצאות?
בטראפיק לאתר? בתגובות לפוסט? בשאלות רלוונטיות של לקוחות פוטנציאליים? במכירות נטו?
מקצוענ/ית אמיתי/ת ידריכו אותך למדדים הכי רלוונטיים לעסק שלך, ויתנו תשובות הרבה יותר רלוונטיות.
2. איזה טווח תוצאות ייחשב כהצלחה?
איזה טווח יהיה הצלחה פנומנלית, מה ייחשב סביר, ואיזה טווח הוא לא טוב, ועדיף לעצור את ההשקעה אם מגיעים אליו?
שאלות לסיום:
ואם אני רוצה לדעת איך למדוד הצלחה בעסק שלי - לפני שאני פונה לאנשי מקצוע? כדי לשפוט מי נותן תשובות טובות ומי לא?
בדיוק בשביל שאלות כאלה יש לנו שיחות ייעוץ ממוקדות - בחינם - לעסקים. שריינו לעצמכם שיחה
אבל איך מוצאים אנשי דיגיטל טובים באמת?
נו, בשביל מה אתם באתר של מוח כוורת? זה מה שאנחנו עושים - מתאימים אנשי דיגיטל מעולים לעסקים שצריכים אותם. כן, זה בחינם לעסק.
אפשר לקרוא עוד כאן
או לשלוח לנו הודעה, ונחזור כדי לעזור.
היה מעניין?
ספרו לחברים, שיתעניינו גם:
Comments